Bälla

Hundfisken

Kategori: Allmänt

 
Inatt drömde jag att vi var ute och fiskade, det var ganska långgrunt och vi stod med vatten till midjan. Jag fick en riktigt stor fisk på kroken, svart med ljus mage och utan fjäll. Mads sa att det var en mal och tillslut lyckades jag plocka upp den i famnen. När jag försökte lyfta den över ytan såg jag att den hade labbar med klor på framkroppen, precis som en säl. Den sprattlade sig ur mitt grepp och nästa gång jag fick tag på den var den mer hund än fisk, fast ändå något mittemellan. Jag visste att den var väldigt gammal när jag först försökte lyfta den, ögonen satt på undersidan och jag tror att den försökte prata med mig, fast utan att egentligen säga något. Drömmen fortsatte sedan med att vi skulle försöka hitta den före detta fisken igen, eftersom den nu var så gott som en hund och vi inte bara kunde lämna den där.
 
Det enda som egentligen skiljer den här drömmen från mina andra är att den är så "normal" att det går att beskriva den.
Kommentera inlägget här: